Ultraprzetworzona żywność może odbierać zdolność koncentracji, nawet przy zdrowej diecie

Ultraprzetworzona żywność może osłabiać koncentrację i zwiększać ryzyko demencji, nawet przy zdrowej diecie. Badanie Monash University.

Nowe badanie sugeruje, że spożywanie ultraprzetworzonej żywności może utrudniać utrzymanie koncentracji i przyczyniać się do czynników ryzyka demencji, nawet u osób stosujących zdrową dietę. Analiza ponad 2100 dorosłych wykazała, że zwiększone spożycie tych produktów wiąże się z gorszą uwagą i wolniejszym przetwarzaniem umysłowym, co wskazuje na ukryte koszty poznawcze przetworzonej żywności.

Źródło: Science Daily
Kategoria: Nauka
Ważność: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (7/10)